Naantalin kaupunki julkaisi verkkosivut myös ruotsiksi ja englanniksi. Sivut ovat visuaalisesti raikkaat ja kertovat kohderyhmälle olennaiset tiedot.
Naantalin kaupunki
Verkkosivut ovat sosiaalisen median kasvavasta roolista huolimatta edelleen kaupungin tärkein viestintäkanava asukkaiden ja muiden sidosryhmien suuntaan
Naantalin kaupunki julkaisi verkkosivut myös ruotsiksi ja englanniksi. Naantalin suomenkielisillä sivuilla naantali.fi on vuodessa noin 950 000 sivunäyttöä ja keskimääräinen sivustolla vietetty aika on yli neljä minuuttia.
Ruotsin- ja englanninkieliset sivut ovat sisällöltään suppeammat kuin suomenkieliset. Sivustot tarjoavat tärkeää perustietoa muun muassa kaupungin palveluista, liikenneyhteyksistä, vapaa-ajan vietosta, päiväkodeista ja kouluista, Naantaliin muuttamisesta sekä asumisesta. Sivuilla on myös olennaiset yhteystiedot ja linkityksiä muualle.
– Olemme iloisia, että saimme sivut julkaistua kesän aikana, koska Naantali on yksi maamme vetovoimaisimmista matkailukaupungeista. Vaikka Visit Naantali tarjoaa paljon tietoa matkailusta, myös kaupungin verkkosivuilta on hyvä löytää Naantaliin liittyvää perustietoa myös ruotsiksi ja englanniksi. Kaupunki haluaa houkutella matkailijoita, mutta myös asukkaita ja yrittäjiä, sanoo Naantalin viestintäpäällikkö Jessica Ålgars.
Ruotsin- ja englanninkielisillä verkkosivuilla on uudistettu etusivun visuaalisuutta. Sivusto ja sisällöt on suunniteltu ja toteutettu Naantalin viestintäyksikön toimesta. Teknisestä toteutuksesta vastaa yhteistyökumppani Citrus Solutions.
Kulttuuri- ja viestintäsuunnittelija Anu Anttila muistuttaa, että verkkosivusto ei koskaan ole valmis, vaan sitä kehitetään jatkuvasti ja sivustolla vierailevien palaute on tervetullutta. Myös suomenkielisten sivujen alaosasta löytyykin painike, josta voi antaa palautetta sivun sisällöstä.