Etäasiointipisteet on tarkoitettu työllisyyspalvelujen, ohjaamon ja etsivän nuorisotyön asiakkaille.
Uudessakaupungissa on otettu käyttöön uusia Kelan etäasiointipisteitä, joissa kaupunkilaiset voivat hoitaa Kela-asioitaan turvallisesti etäyhteyden avulla.
Etäpalvelu on Kelan asiakaspalvelua kuva- ja ääniyhteydellä. Etäasiointipisteellä on tietokone, jonka kautta asiakas voi keskustella Kelan työntekijän kanssa kasvotusten videoyhteyden välityksellä. Palvelu vastaa sisällöltään Kelan palvelupisteen henkilökohtaista neuvontaa.
Asiakkaan ei tarvitse huolehtia yhteyden avaamisesta, vaan pisteen henkilökunta auttaa tarvittaessa yhteyden muodostamisessa ja palvelun käynnistämisessä.
– Tavoitteena on helpottaa kaupunkilaisten arkea ja parantaa palvelujen saavutettavuutta. Kaikilla ei ole mahdollisuutta tai osaamista hoitaa Kela-asioita itsenäisesti verkossa, joten halusimme tuoda tuen lähelle asiakkaitamme, kertoo työllisyyspalvelupäällikkö Hanna Vuola.
Kelan Uudenkaupungin palvelupiste Vakka-Suomenkadulla jatkaa toimintaansa entiseen tapaan. Uudet etäasiointipisteet täydentävät kaupungin palveluja. Etäasiointipisteet on tarkoitettu työllisyyspalvelujen, ohjaamon ja etsivän nuorisotyön asiakkaille.
Etäasiointipiste alle 30-vuotiaille löytyy sekä Etsivän nuorisotyön tiloista että Ohjaamo Vakkiksessa. Työllisyyspalveluiden asiakkaiden käytössä etäpiste on työllisyyspalveluissa.