Ladataan
Etusivu Uutiset Näköislehti Muut lehdet Yhteystiedot Kulttuuri Urheilu Mielipiteet Teemat Kolumnit Pääkirjoitukset

F-Rallisarjan mestaruudet ratkeavat Rantarallissa

Rantaralli päättää F-rallisarjan tämän kauden. Rantarallin keskuspaikkana on Mynämäki ja ilmoittautuneita kilpailijapareja on 109. Rantarallin järjestää Naantalin Seudun Urheiluautoilijat. F-rallisarja uusiutui täksi vuodeksi, kun osakilpailujen määrää vähennettiin yhdellä ja toiseksi nuottiluokat tulivat mukaan. Myös A- ja B-juniorit yhdistettiin pelkiksi junioreiksi. Tällä kaudella taistellaan mestaruuksista yleisessä, senioreissa ja junioreissa ja sen lisäksi kaksivetoisten ja nelivetoisten nuottiluokissa. Kolme ensiksi mainittua eivät siis aja nuotista, vaan he laskettelevat ilman nuotteja ns. pimeään. Näiden kolmen luokan sisällä ajetaan lisäksi tulokkaiden Cupista (max. viisi kilpailua ajaneet), Original Cup (8-venttiiliset kaasarikoneiset) sekä Nestori Cupista. Yleisen klassikkomestaruudesta taistelevat MHJ-RT:n Juha Paavilainen (BMW M3) sekä Laihian UA:n Tuomas Kamila (Opel Astra). Jos on yleisen klassikossa kova vääntö mestaruudesta, niin vieläkin tiukempi taistelu on Järviseudun UA:n Kosti Katajamäellä (BMW M3) ja Salon UA:n Markus Hellströmillä (Volvo 240) kaksivetoisten nuottiluokan mestaruudesta. Kumpikin on voittanut yhden osakilpailun. Seniorien kisassa viisinkertainen mestari Pohjois-Hämeen UA:n Kari Kytölä (BMW M3) on vahvasti kiinni mestaruudessa. Kytölä on seniorien ykkönen 107 pisteellä. Juniorien voitot ovat jakautuneet osakilpailuissa. Yleisessä kolmantena oleva Teemu Kuusinen on vahvasti kiinni Original Cupin voitossa. Kuusinen keräsi parhaat pisteet kahdessa ensimmäisessä osakilpailussa. Matti Rinne oli tulokkainen ykkönen avauskisassa ja toisessa parasta vauhtia esitti Mäntsälän MK:n Henri Altomaa Opel Astralla. Kaksi seuraavaa osakilpailua menivät sitten Teiskon UA:n Opel Corsa -pilotille Toni Luukolle. Luukko on Cupissa kakkosena Laihian Pasi Mäkisen jälkeen. Nestori Cup menee varmuudella PR-Racingin Hannu Kortesuolle (BMW 325i), sillä on ikäluokkansa ainoa kilpailija.