Ladataan
Etusivu Yhteystiedot Näköislehti Uutiset Kulttuuri Urheilu Mielipiteet Teemat Muistokirjoitukset Kolumnit Pääkirjoitukset Vaalit Muut lehdet

Yrittäjät some-koulutuksessa U:gissa

Kevättalvella yrityksille kehittämispalveluita tarjoava Ukipolis Oy järjesti elintarvikealan yrittäjille suunnatussa Kulta -hankkeessa infoillan some-markkinoinnista. Illan päätti vilkas keskustelu, jonka lopputulos oli selkeä: tätä pitää saada lisää. Heidi Jaakkola Ukipoliksesta keräsi kokoon joukon yrittäjiä, joiden kanssa nopeasti lyötiin lukkoon suunnitelma yritysryhmähankkeesta, ja sille päätettiin lähteä hakemaan rahoitusta maaseutuohjelmasta Leader Ravakan kautta. Tiivis koulutuspaketti alkoi toukokuun lopulla ja varsinaiset koulutuspäivät käytiin kesäkuun aikana. Vielä elokuussa yrittäjät kokoontuivat tekemään tilannekatsausta siitä, miten opit on viety käytäntöön. – On ollut ilo olla tekemässä tätä projektia. Lähdimme matkaan oman brändin tavoitteista ja teimme yhdessä kuvia ja videoita, ja opettelimme ajastamisen ja mainonnan työkaluja. Aloitimme jokaisen päivän luento-osuudella, jonka jälkeen käärittiin hihat ja harjoiteltiin uusia taitoja oman yrityksen somen parissa, Tiina Kontra sanoo. Uutta asiaa somemarkkinoinnin keinoista ja välineistä on yrittäjille tarjoiltu erittäin monipuolisesti ja koko ajan itse kokeillen. Koulutushankkeen parasta antia itse asian lisäksi onkin ollut yrittäjien välinen yhteistyö ja vertaistuki. – Yritysryhmähankkeita toteutetaan valitettavan vähän, vaikka ne ovat erinomainen mekanismi saada yrityksille hankittua uutta osaamista ja apua kehittämistarpeisiin. Yrittäjien väliseen yhteistyöhön kannustetaan myös taloudellisesti, yritysryhmälle hankittuun kokonaisuuteen on mahdollista saada jopa 75 prosentin avustus EU:n Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmasta. Samaan maaliin tähtäävän porukan kasaan juokseminen ei ole ihan yksinkertaista mutta me omine verkostoinemme tarjoamme siihen mielellämme apua, vinkkaa Heidi Jaakkola Ukipolis Oy:stä. – Koulutus oli tosi antoisa ja mielestäni myös kattava, nyt vaan pitää ottaa opitut asiat aktiivisesti käyttöön, etteivät unohdu, kertoo yksi hankkeeseen osallistuneista yrittäjistä, Ilona Rantapelkonen Ilonan Juhlaherkuista.