Ladataan
Etusivu Yhteystiedot Näköislehti Uutiset Kulttuuri Urheilu Mielipiteet Teemat Muistokirjoitukset Kolumnit Pääkirjoitukset Vaalit Muut lehdet

Mallia Säästöpankin johtamiseen

Salon Seudun Sanomat uutisoi 15.8.2020: Kolme tuoretta konttoria ja miltei tuhat uutta asiakasta –  Someron Säästöpankilla sujuu koronasta huolimatta. Surullisena katson, miten Kalannin – Pyhärannan Säästöpankkia johdetaan nykyään. Asiakkaat lähtevät pois pankista pankin johdon tekemien päätösten seurauksena. Olen ollut viimeisten viikkojen aikana parissakin kokouksessa, joissa päätettiin siirtää kaikki asiointi TOP:n Vehmaan konttoriin, mikä aikaisemmin on ollut ns. kakkospankki. Vehmaan kunta teki päätöksen irtisanoa asioinnin Kalannin – Pyhärannan säästöpankissa. Asiaa ei enää varmaan voida auttaa, koska pako on niin voimakkaana käynnissä. Vehmaalta siirrytään Turun Seudun Osuuspankkiin, Lokalahden Osuuspankkiin ja Mietoisten Säästöpankkiin ja ehkä vielä muihinkin pankkeihin sillä siinä Kalannin – Pyhärannan Säästöpankin johto on oikeassa, että konttorissa ei kovin usein tarvitse käydä kun asiat hoituvat netin välityksellä. Pointti on kuitenkin siinä, että 90-luvun alussa tehtiin hartiavoimin töitä, jotta Kalannin Säästöpankin konttori saatiin paikkakunnalle ja nyt pankin nykyjohto on lopettamassa nuo konttorit ja vanhan pääkonttorin. Ihmiset eivät voi hyväksyä sitä halveksuntaa, mitä pankin johto osoittaa asiakkaitaan kohtaan. Asiakkaat kokevat, että koska pankin johto halveksii heitä, ei heilläkään ole enää mitään velvollisuutta pysyä Kalannin – Pyhärannan Säästöpankin asiakkaina. Kaisa Virtala Vehmaa   Huom. Kirjoituksen sanamuotoa muutettu selkeämmäksi toiseksi viimeisessä lauseessa.