Ladataan
Etusivu Yhteystiedot Näköislehti Uutiset Kulttuuri Urheilu Mielipiteet Teemat Muistokirjoitukset Kolumnit Pääkirjoitukset Vaalit Muut lehdet

Vielä Säästöpankin konttoreista

Säästöpankki Kalanti-Pyhärannan toimitusjohtaja Ossi Öhman toteaa Vakka-Suomen Sanomissa (31.7.), että panostus digitaalisiin palveluihin on asiakkaiden toive ja että asiantuntijoiden kanssa käytävät keskustelut eivät olisi riippuvaisia ajasta ja paikasta. Tähän kantaan ei ole kysytty asiakkaiden mielipidettä, sillä asiakkaat haluavat palvelut lähelle ja kasvotusten toimihenkilöiden kanssa. Tämä on tullut minulle täysin selväksi sen jälkeen, kun kirjoitin konttoreiden sulkemisesta Vakka-Suomen Sanomiin ja Uudenkaupungin Sanomiin. Sellaista palauteryöppyä, kun sain, en olisi ikinä uskonut ja kaikki se palaute oli minulle positiivista. Ainoastaan yksi palautteen antaja ymmärsi pankin ratkaisun, mutta ei hänkään ollut muuten minun argumenttejani vastaan. Isännistön varapuheenjohtaja kutsui isännistön koolle käsittelemään asiaa ja huhujen mukaan kokous ei ollut niin sopuisa kuin toimitusjohtaja Öhmanin kommenteista voisi luulla. Taidettiin kokouksessa käyttää kaikkia vanhoja hyviä taivuttelukeinoja kuten uhkaus, lahjonta ja kiristys. Isännistön jäsenet eivät ole kommentoineet sanallakaan kokousta, mutta jotenkin tämä puhumattomuus kertoo paljon enemmän kuin sata sanaa. Noita keinoja käytettiin myös silloin, kun luotiin Vakka-Suomen Säästöpankki. Ainoastaan pieni Kalannin Säästöpankki laittoi kampoihin ja säilytti itsenäisyytensä. Pankin hallituksen olisi syytä mennä itseensä ja tarkastella, mitä asiakkaat todella haluavat. Toimitusjohtaja Öhman voisi liittyä niihin viime vuosien lyhytikäisiin toimitusjohtajiin eikä nuoruuden innolla tuhoasi vuosisataista työtä itsenäisen Kalannin Säästöpankin hyväksi. Kaisa Virtala, Vehmaa