Ladataan
Etusivu Yhteystiedot Näköislehti Uutiset Kulttuuri Urheilu Mielipiteet Teemat Muistokirjoitukset Kolumnit Pääkirjoitukset Vaalit Muut lehdet

Lemusta saa parasta palvelua – Lemun Salessa panostetaan asiakaslähtöisyyteen ja valikoimaan

– Ihana pikku kauppa. Lähes kaikki tarvittava löytyy. Hyvä henkilökunta. – Aina moikataan ku tullaan sisään! – Asiakaspalvelu on erinomaista ja toivomuksia valikoimasta toteutetaan hyvin. Lemun Salen saamat asiakastyytyväisyyskyselyn vastaukset ovat mukavaa luettavaa. Niin positiivisia, että ne toivat pienelle kyläkaupalle palkinnon. Kauppaketju valitsi Lemun Salen asiakaspalvelultaan koko ryhmän parhaaksi Saleksi. – Kyllä se yllätti positiivisesti, että meitä on näinkin runsaasti jaksettu kehua. Asiakkaat ovat nähneet vaivaa kirjallisen palautteen eteen, kiittelee myymäläpäällikkö Eva Angerman . Angerman on toiminut myymäläpäällikkönä Lemussa seitsemisen vuotta. Sen aikana asiakkaat ovat tulleet tutuiksi, eikä jutusteluseurasta ole ollut pulaa. – Meillä on asiakkaiden kanssa hirmu hyvä henki. He ovat tulleet niin tutuiksi, että jutustelu on luontevaa. Huultakin uskalletaan heittää puolin ja toisin. – Mielestäni meillä on myös parhaat asiakkaat. Yhdessä me tämän kaupan teemme, Angerman jatkaa. Myös työilmapiiri on hyvä. Lemun Sale työllistää yhteensä seitsemän työntekijää. Osa-aikaisia opiskelijoita käy töissä Turusta asti. – Meillä ei vaihtuvuuskaan ole ollut niin suurta, kuin kaupan alalla ehkä yleisesti on. Yhteen aikaan meillä kävi yksi opiskelija töissä Kaarinasta asti, ”kakkoseksi” kutsuttu apulaismyymäläpäällikkö Katja Mäntylä sanoo. Asiakaslähtöisyys ja valikoima ovat asioita, joilla Lemun Sale pyrkii erottumaan edukseen. Sijainti helpottaa tiettyjen asiakastoiveiden toteuttamisessa. Ne saattaa maaliin palvelualtis henkilökunta. – Me olemme sen verran syrjässä, että saamme hieman helpommin perusteltua asiakastoiveita ketjulle. Aina teemme parhaamme ja hurautamme vaikka omalla autolla ketjun toiseen myymälään toteuttaaksemme asiakkaan toiveet, Angerman sanoo. Vastaavaa asiakaspalvelua ei isoista kaupungeista löydä. Ainakaan niin, ettei se rasittaisi kukkaroa entisestään. – Katja vei hetki sitten linnunsiemeniä asiakkaalle kotiin, kun hän ei niitä itse jaksanut kantaa. Onhan tämä vähän ylipalvelua, mutta me nautimme siitä. Lemussa asuvan Pirkko Hakalan mukaan palkinto meni oikeaan osoitteeseen. Hän kehuu lähikauppaansa vuolaasti. – Täällä on aina iloiset ja mukavat myyjät. Täältä saa kaiken nopeasti, eikä tarvitse lähteä kauemmas, Hakala sanoo.